lördag 29 september 2012

29/9 - Speaker på lerbana


Vi har haft en jäkla tur idag med bara lite regnskurar på morgonen, resten uppehåll - välbehövligt! Large & medium fick plats på grusplanerna (vad hade vi gjort om vi inte haft den möjligheten, fått ställa in hela skiten??) och small fick klafsa runt på gräs- (numera ler) planen längst bort då de inte kommer upp i samma fart eller höjd som de större hundarna och därför har mkt mindre halk- och skaderisk (både för hundar och förare), såg knappt en enda hund som halkade faktiskt och bara 2 förare som föll (varav inga riktiga "magplaskfall", utan rätt snällt), dock var de flesta inpackade med lera från nos till svans och tå till topp =)

Rösten har hållit, allt har flutit på bra och humöret på de flesta har varit på topp =) 

Mitt första funktionärsuppdrag blev att "rädda" en
person som sas vara inlåst på toaletten
- personen var dock borta när jag kom dit, men en varnande
lapp fixade jag i alla fall :p
Resten av dagen (9-16:00) såg ut såhär
Tidtagar-stilstudie, och helt ovetandes om att jag
lyckatsfånga en berger-kompis mamma på bild :p 

Under tävlingen tillkom en ny och mycket frekvent
använd funktionärs-post:
sandutslängare

Efter en dag ser banan ut såhär, lika många starter ska köra
på samma bana i morgon...

Efter 2 st 5-minuters-rundor, en stunds hinderbärande
och många timmars stillasittande på planen
såg jag ut såhär... Combat har gått 2 st 5-minutersrundor
och suttit i bilen...


Nu är Combat lämnad till hundvakten, ska snabbstäda lägenheten, duscha och svida om, för om 2 timmar drar det igång med fest här hemma =) Andrea fyller 28 i morgon, och i o m att hennes lägenhet är uthyrd får hon ha sin fest hemma hos mig såklart =) Drar väl in till stan runt 23 och fortsätter så länge alla orkar och vill, har inte varit så fest-taggad under veckan men känner att det börjar krypa fram nu - tur det, för ikväll blir det ingen alkohol för min del utan får köra på naturliga endorfiner istället :p



**CREA DIEM** //Sarah


Inga kommentarer: