tisdag 4 september 2012

4/9 - FF dag 1 & 2

Time to shape up!
Dag 2FitnessFighten nu (räknar inte 1a och 2a sept iom att det var Supersaturday samt vilodag), känns rätt bra, men gick på för snabbt med benträningen efter SS - igår gick det bra, men idag fick jag avbryta efter första benböjsomgången, provade breda benböj också men det gick inte alls helt enkelt. Får bli vila från benböj minst imorgon också, vill inte dra på mig någon skit och bli tvingad till rehab eller total träningsvila. I övrigt känns det faktiskt bra, visst känner jag av lördagens mastodont-träning men förutom benen då så är det nästan bara skönt att sätta igång musklerna igen och mjuka upp =)

Gårdagens träningspass

10 min crosstrainer, nivå 30

Styrka A - 2 omgångar i ström
Lateral raise - 3 kg
Smal benböj - ingen vikt
Planka - 1 min

10 min crosstrainer, nivå 30

Stryka B - 2 omgånger i ström
Pull over - 4 kg
Höftlyft - ingen vikt
Reversed crunch

10 min crosstrainer, nivå 30

Styrka C - 2 omgångar i ström
Tricep press - 4 kg
Bred benböj - ingen vikt
Crunch

5 km rätt långsam hundpromenad


Dagens träningspass


10 min crosstrainer, nivå 30

Styrka A - 2 omgångar x15 i ström
Lateral raise - 3 kg
Smal benböj - ingen vikt, gjorde bara 1a 15st
Planka - 1 min

10 min crosstrainer, nivå 30

Stryka B - 2 omgånger x15 i ström
Pull over - 4 kg
Höftlyft - ingen vikt
Reversed crunch

10 min crosstrainer, nivå 30

Styrka C - 2 omgångar i ström
Tricep press - 4 kg
Bred benböj - hoppade över
Finsk solstol - 1 min


4 km rätt långsam hundpromenad

Ni som kan Fitnessfightupplägget och är uppmärksamma ser att jag lagt in en extra cardio-del mellan styrka B & C - satsar på att göra detta hela FF, förutom om jag har extremt lite tid och måste vara klar på 1 timma.

I matväg har det blivit väldigt enkelt med gröt, kvarg + banan, lax, bulgur, grönsaker och knäcke med kalkon



**CREA DIEM** //Sarah

1 kommentar:

Kei sa...

Braa att du kör september Sarah, det peppar en ganska omotiverad Kei. :)
Ses ikväll :)
Kram