lördag 12 februari 2011

12/2 - Båtköp, Kebnekaise & getvallning

Satans förkylning alltså!! Försvinn!!!
Morgonen började med att jag trodde att jag var 20 minuter för sen till Johannes, men vilket visade sig vara 40 minuter tidig istället... Snyggt! Jag och Combat fick en kall men härlig promenad inne i stan i solen tills Johannes kom hem så jag kunde lämna in Combat där, och vi bege oss till Båtmässan, där ungefär hela GBG befann sig. Vi vandrade runt i 1,5 timma och hann iaf köpa 2 st båtar på den tiden...

Jag köpte mig en liten lagom Prinsess 42

Johannes köpte en Goldfish 23 som vi kan ha på släp efter  Prinsessen


Slog även till på en ny liten motor till våran RIB. 350 hk är kanske i minsta laget, men får duga så länge
Hmm... Nåja, man kan ju få drömma i alla fall??


14:00 möttes Hanna, jag, Jenny B och Sofie upp på Blå Stjärnan för ett första "uppstartsmöte" för vår tänkta Kebnekaise-resa i sommar, Jenny & Sofie jobbar på "Blå" så vi lånade lunchrummet att sitta i. Jag har inte helt 100 bestämt mig om jag ska följa med, kommer gå ganska mycket pengar (vi räknar runt 5000:- totalt med resekostnader, utrustning som ska köpas/hyras, mat mm) och jag vet inte om jag är berädd att lägga det på en vandring... Men samtidigt kommer jag troligen ångra mig om jag bangar... Sista mars har vi satt som sista dead line att bestämma sig. Någon som läser här som varit där kanske?
Förutom vi som planerade idag så är även Jeanette A & Emma P inräknade i skaran, men som sagt sista mars vet vi vilka som ska med helt bestämt.

4 kloka blondiner på väg mot Sveriges topp?? 



Efter mötet åkte Sofie och jag upp till GHU/GMBK för eftermiddagspromenad i det underbara vädret (men kylan får gärna försvinna nu, såg ju så bra ut i några dagar...) Jag och Combat visade henne, Vilja & Moss "torsdagsrundan" och byggde även på med golfbanan. Moss kom på att Combat var ett perfekt substitut för får, även om jag nog tycker att han mer är lik en get i så fall, som man kunde valla. Sprang som tokar gjorde de i alla fall och vi njöt av att inte behöva tänka på att riskera att möta massa andra människor att behöva ta hänsyn till, dvs - hundarna kunde kuta bäst de ville och vi gå och prata medan de fick hålla koll på oss helt enkelt, istället för vi på dem =)

Hade inte mycket krafter kvar när jag kom hem vid 18-tiden, och har inte orkat mer än att ligga i soffan resten av kvällen. Har kollat Melodifestivalen, men somnade visst i slutet, så allt jag vet är att Sanna Nielssen gick vidare till finalen. Men det är ju bättre än att inte veta nåt alls :)

Imorgon kommer Hanna och hämtar upp mig och Emma P vid 09:30. 12:00 är det samling och lottning i Nossebro. Målen för tävlingen är att inte 0a något moment och att få minst 8,5 på helheten. Läggandet, ställandet, inkallningen och hoppet bör vi till och med kunna få iaf en 9a på & linförigheten en 8a.
Men, we´ll see. Rapport kommer! =)




**Like it, love it** /Sarah

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Sarah! Hur kan DU, särskrivningshataren nr 1, särskriva ord? :P Deadline ;) & nör ja ändå e i farten, beredd inte berädd :P

Eva sa...

Blir ju riktigt avundsjuk på dig när jag läser att ni planerar att vandra i kebne.. Var där för många år sedan, hade min konfaresa dit å naturen var hur underbar som helst.

Jag skulle dock åka dit i augusti för då brukar det vara lite stabilare väder.. Men som sagt i fjällen kan det vara väldigt osäkert..

//Eva, Engla å Lova