fredag 25 februari 2011

25/2 - Gör kaos med Scandinavium

Knappt 1 dygn kvar till våra agilityuppvisningar på Scandinavium och Göteborgs Horse Show.
1 funktionär har hoppat av, "huvudspeakern" har sjukanmält sig och än så länge har jag ingen som kan köra lastbilen med hinderna tillbaka till klubben på söndag. Underbart! 2 av "hundfolket" är även rejält förkylda - hoppas verkligen de inte är sämre imorgon...

Årets uppvisning har nog varit den mest struliga att få ihop, med ett flertal avhopp av hundekipage av olika anledningar och det var speaker-skralt redan innan "sjukbeskeded" kom. Jag och Hanna har verkligen fått pussla för att få ihop allt, och minsta lilla som avviker från vår plan nu sätter ganska mycket på spel. Det finns verkligen inga andra folk att ta av nu :S

Funktionärsavhoppet gör inte så jättemycket, då vi har väldigt många och framför allt duktiga funktionärer i år, så det tror jag de löser utan större problem. Speakern och lastbilskörare är det där emot värre med :(
De personer som vi brukar ha som speakrar på olika arrangemang, där ibland Scandinavium, är antingen med själva med hund, upptagna på annat håll, eller som sagt - sjuk. Att stå i mitten av Scandinavium i 20 minuter och underhålla ca 10-12 000 personer kräver sin kvinna/man, speciellt om man inte kan speciellt mycket om varken hundar eller agility. Jessika Almenäs som annars är huvudspeaker för själva GBG Horse Show hade nog kunnat hoppa in, men självklart är hon ju inte på plats på just lördag förmiddag eftersom hon har "Lets´Dance" ikväll och kommer ner först imorgon eftermiddag, typiskt. Jag tror som tur är att vi hittat en bra lösning till imorgon lördag i alla fall, så får vi se hur vi löser söndagen efter hand. Kanske vår inhoppande lördagsspeaker tycker att det var så kul så att hon kan tänka sig att försöka hitta en lösning till söndag också, eller så kaaaanske vår sjukling har hunnit bättra på sig lite... Skönt att veta att vi i alla fall har lilla Madde som kommer att backa upp "huvudspeakern", vem det än är/blir.



Lastbilen ser det ut som att jag själv kommer att få köra, kommer verkligen inte på någon annan lösning just nu. Hade varit så skönt att slippa, dels eftersom jag körde ner hinderna och la en hel del tid på att hämta och lämna lastbilen både i söndags och i måndags, och dels för att jag inte vill behöva stressa som en tok efter showen - då vill jag kunna ta hand om min hund och mig själv helt enkelt.

Det som även ska fixas till imorgon är:
*Mejla info om hundekipage, GHU och agility till inhopparspeakern
*Hämta tidtagarur + stort blädderblock på klubben
*Bestämma en "starter" + starterutstyrsel
*Göra en plan för morgondagen med viktig info som ska tas upp med alla 50 involverade
*Packa mina och Combats saker
*Skriva en info-lista på alla hundekipage till SVT´s-kommentatorer som ska livesända (tror det är live iaf) på SVT-play

...så ja, lite smått kaotiskt läge är det just nu. Men det är klart vi löser det, som vanligt.



**Like it, love it** /Sarah

1 kommentar:

Annika sa...

Mycket att göra men jag antar att det är värt det ;) LYCKA TILL!!!