lördag 26 februari 2011

26/2 - GBG Horse Show-show, dag 1

Dag 1 av 2 avklarad inne på arenan i Scandinavium :) Och allt kaos verkar vara ordnat nu :) 00:04 inatt blev det klart med speaker som kunde ta både lördag och söndag, då Frida dök upp som en räddande ängel.
Facebook är otroligt bra faktiskt, och oj vilka bra människor man har omkring sig som vill hjälpa och engagera sig! Efter showen idag löste sig även lastbils-chafför-problemet inför morgondagen - SKÖNT!

10:00 i morse samlades näst intill 50 förväntansfulla funktionärer och hundförare utanför Scandinavium, och där efter flöt allt på helt underbart bra.
12:42 entrade vi arenan och publiken jublade. Upplägget i år var att köra alla storlekar mot varandra i en grundomgång, och sedan låta de 2 lag med snabbast tid mötas i en final , vilket idag blev Large VS Medium, med Large som slutgiltig segrare.

Combat var som vanligt övarladdad till 2000, men skötte sig kanonbra i alla 3 lopp. Gungan ska jag vara hårdare på imorgon dock, och se till att inte ha några händer i vägen innan tunnlarna...

Smällar man får ta om man är i vägen helt enkelt

Efter showen åkte jag hem med en mycket trött hund och lämnade honom hemma med gott samvete då jag själv åkte tillbaka till Scandinavium för att njuta lite av stämningen och hoppningen tillsammans med bland andra Hanna. Åkte sedan hem för att landa lagom i soffan till 8e avsnittet av Svalekär, som jag för övrigt tyckte hade en väldigt obehaglig inledningsscen där en tjej ligger fastspänd i en sjukhussäng... Hoppas Sveriges yngre befolkning är mindre lättskrämda än jag var när jag var liten :P

Kvällen har fortsatt väldigt lungt här hemma i soffan, kommer inte orka imorgon annars - våra race inne på arenan är verkligen totala urladdningar till max. Har roat mig med att lägga in och redigera film från dagens show, väntar på att uppladdningen på Youtube ska bli klar.
SVT sände ju live idag på SVT-play, men det verkar inte finnas sparat i något arkiv tyvärr :(

SUPERBRA jobbat idag allihop!! Imorgon kör vi 150% igen!!

Nedan kommer lite bilder från dagen, filmen läggs ut så fort den är klar :)


Glad tjej, laddad för show

Lagsnack

Bilbo laddar på sitt sätt

sheltie & ...sheltie??

Vår yngsta hundförare Max tillsammans med gammel-Zessi & nytillskottet Meg

Haltin åker på för säkerhets skull...

Och så var det dax!

Small-laget i rött

Medium-laget i blått

Large-laget i grönt

Banan är klar och hundarna redo!

Fort som tusan får funktionärerna rivit banan 

...och ner med allt i hinderboden

Det gäller dock att ha koll på läget och tungan rätt i min!


**Like it, love it** /Sarah

Inga kommentarer: