måndag 21 februari 2011

21/2 - Genrepet avklarat, med nöd å näppe

Genrepet för Göteborgs Horse Show är nu avklarat med bravur, men allt höll på att abrupt sluta i kaos bara någon timma innan samling då lastbilen som hindrerna fanns i höll på att välta när jag skulle hämta den. Det var dock inte jag som körde ner den för lastbryggan på lagret där den stod, utan en som jag trodde hade kört ner den flera gånger innan, vilket visade sig inte alls var så i efterhand :p Skulle gjort det själv med facit i hand. Men med massor av jävlar anamma, och mycket mod fick jag och killen på lagret med våra gemensamma krafter och hjärnor till slut upp den på fast mark igen med alla 4 hjul. Vilken pers!!
Totalt är vi nästan 50 personer som är involverade i vår show, 15 st med hund, resten är funktionärer på olika sätt. Tänk att vi drar runt detta projekt varje år efter år. Har tappat räkningen på hur många år jag varit med, men jag gissar på att första gången var med Milou år 2002 eller 2003, och sedan har det bara rullat på :) Combat tog över från "storebror" 2009, men gjorde faktiskt ett gästspel redan 2008 då vi hade en freestylelag-uppvisning på söndagen, då var han bara 11 månader gammal. 

Samling och genomgång
*bild snodd av Cecilia Almér

Funktionärerna ställer i ordning banan

Hundarna taggar 

Banan börjar bli redo för hundarna

Grymt bra jobbat ikväll alla inblandade och riktigt kul med många nya ansikten! På lördag och söndag skjuter vi skarpt och ger Scandinaviumpubliken en fartfylld och energifylld show!

**Like it, love it** /Sarah

1 kommentar:

Paulina & Bouka sa...

Sv: Absolut, visst kan jag göra det :)

Vilken tur att ni lyckades få upp lastbilen tillslut!

Lycka till i helgen! :)