söndag 27 februari 2011

27/2 - GBG Horse Show-show, dag 2

Redo för start!
Har precis redigerat alla bilder och även dagens film. Ska ladda upp filmen på Youtube imorgon så fort den är klar.

Vi i GHU bjöd på riktigt bra show idag, speakrarna Frida & Madde (en stoooor eloge till ert jobb!) hade av förklarliga skäl mer koll på hur de skulle ta publiken och vi hade shapat upp vår inmarch med hundarna för att göra det mindre "stillastående", hinderfunktionärerna var liksom igår hypersnabba :)

Combat låg som ett spjut över marken i alla 3 lopp, och jag lyckades hålla händerna ur vägen idag. Riktigt nöjd med det mesta, det jag är missnöjd med är väl egentligen bara gungan där några har varit katastrofala och några hyfsat OK iaf.
Finalen idag blev liksom igår mellan Large & Medium, och Large vann efter att Egon i vårat Mediumlag charmat publiken med sina extra vändor lite här och där :p


ca 50 pers, 1 barnvagn, 2 massagebänkar & 15 hundar på ca 30-40 kvm 

lite dramatik ca 30 min innan vi ska in på arenan

agilitysnacks-lukt på händerna är ingen hit när man flätar hår 

Förväntansfulla

otålig väntan

ALLA uppgifter är minst lika viktiga, som vattenbärare t ex :)

Vår mästerfotograf är installerad på läktaren, och våra superfunktionärer smäller upp banorna på 0-tid

presentation

mot uppställningen på startlinjen...

Från vårat perspektiv nere på arenan :)

Läktarna är näst intill fullsatta (de tomma rösa stolarna till höger är pressområde)

Egon har gjort en av sina utryckningar på motståndarlagets bana, där Bilbo och Egon lyckades hamna i samma tunnel :P

Ärevarv och avtackning för detta år

Utspridda och trötta i både kropp och knopp :)

...och på några sekunder är banorna inplockade igen

Hinderna ska lastas på direkt och köras upp till klubben
...i väntan på lastbilen

En hel del utrustning/hinder är det som ska transporteras innan alla är klara för dagen



Jag och Combat hade lite extra stöd idag av Daniel & Linda, kompisar som bor precis vid Scandinavium, och även Rebecca & Kevin som spelar Sara (Combats TV-matte) & Krasse i Svaleskär :) Ibland "får" man fuska lite med våra inpasseringsband och smuggla in folk ;)

Lämnade av mitt lilla spjut hos Johannes (bra med kompisar som bor i stan :p) efter showen och tillbringade sedan några timmar tillsammans med Emma P, Emma N, Hanna m fl med att äta god mat på Pasta Due, shoppa på Eurohorse-mässan och titta på prisutdelningen i Världscupsklassen som vanns av en SVENSKA :D Fy satan vilken tjej! Tårarna rann på både henne, mig och nog i stort sett hela publiken under hela prisudelningen. 23 år gammal och går in och klår hela världseliten i sin första världscupsserie... Heeelt otroligt!! Angelica Augustsson, det är ett namn vi lär se betydligt mer av framöver!
Vi avslutade alltså våra 2 dagar på GBG Horse Show med Svenska Nationalsången och kunde åka hem nöjda med både oss själv, våra hundar och Sveriges insatser i tävlingarna :)

...ja jag vill leva, jag vill dö i Norden...

Angelica Augustsson

Ett historiskt ögonblick!!

Just ja, lite shopping blev det ju som sagt. Inhandlade 3 lila bajspåsrullar, 1 "Donmarc-nackkudde" att ha i bilen när jag kör, 1 kamp/kastleksak (likadan som jag kastade upp i trädet och i havet på rasträffen i våras) och en tränings/tävlingsjacka med brodyr (en trend som Hanna skapade)


ifall jag skulle glömma mitt namn...



Man får ju passa på att visa upp stamtavlenamnet så ofta man kan :)


Nu ska jag sova, känns alltid lite tomt efter att en sådan här grej är över, men vi kommer ju garanterat igen nästa år, och det här är ju bara början på en fullspäckad vår som närmar sig :)


**Like it, love it** /Sarah

5 kommentarer:

Linda å Inez sa...

Vilken härlig helg ni hafg :)

Jackan är assnygg!

Helena och Bilbo sa...

Kul läsning och roligt med så många bilder!

Johanna sa...

Fast det där med jackorna är inte direkt någpn ny trend.
Har funnits länge, och många som har haft det ett bra tag. :P

Elin sa...

HA! Fast jag köpte jackan först ;-)
Ska haka på med broderiet jag med tror jag :)
Ser verkligen ut som ni haft en fantastisk helg!

Johanna, jag tror Sarah syftade på att alla tre köpte likadana jackor med samma brodyr. Hon har nog fattat att andra broderat sina jackor. Haha.

Sarah Carlsson sa...

Haha, Johanna... Det var ett internt skämt. Så många år som vi tävlat har vi sett broderade jackor på längden och bredden kan jag lova ;)

Elin, gör så! ;P