tisdag 5 augusti 2008

3 kvällar med Chrille

För att bryta all misär som händer runt omkring just nu tänkte jag först redogöra för 3 sista kvällar och 2 sista dagar på Resö.

Tillbringade de 3 kvällarna efter seglingen med Chrille, underbara Chrille. Varför ska du bo så långt bort?? Flytt till GBG röstar jag på utan att tänka efter en millisekund!! Se till att plugga klart å flytta hit!

Direkt efter att allt var klart på kvällen på tisdagen efeter seglingen så mötte jag upp Chrille vid sjöboden, har inte sett honom sen oktober. Vi satt mest å småpratade lite och såg ut över vattnet och bara var. Så skönt att kunna sitta helt tysta och inte känna pressen att man måste prata för att vara trevlig, utan bara vara helt enkelt. Båda var rätt trötta så vi packade ihop oss rätt tidigt, men var såå skönt och kul att se honom igen!


Tröttnar man någonsin på detta??!!

Färgkavalkad...

I Nordväst lyste blixtar upp bland molnen... tyvärr svårt att få bra bild på

Nej det regnar inte, det är sill i 10000-tals...


onsdag (30/7) så åkte jag och mamma till Grebbestad en sväng, gick bland annat på Systemet och fikade på cefé i skuggan. Längesedan jag gjorde något med bara mamma. När vi kom hem var det dax att göra iordning sej för att sedan dra ner till sjöboden där jag, syrran, Johan, deras kompisar Jens & Malin och även Evelina och hennes kompis Jossan, skulle äta kräftor med Chrille. Kvällen var helt perfekt och vi hade hur kul som helst med lite olika lekar/spel, som skrämde livet ur och förbryllade en del av våra kompisar :P Lekte/spelade "Jag har aldrig" (gissa vem som hade gjort mest?? Chrille, vem annars?) och "Våghals": Shit va vi garvade... :P *magkramp* I Våghals ska man både svara på frågor och göra saker, lite likt sanning och konsekvens, fast galnare. Bland annat fick Jossan ringa och avsäga sej uppvaktning på sin födelsedag som var i oktober till en inte allt för nära kompis, Malin fick ringa och prata låtsasspårk till en kompis tills denna la på, Jens fick ringa upp en kompis och säga "du jag sitter lite upptagen till, kan jag ringa dej sen", Johan fick messa till 2 tjejer "Hej goding. Vilken åktur vi hade igår. YEAAAH. När ses vi igen??", Chrille fick dansa sin mest sexiga (?) dans, jag fick svepa mitt glas och låta som en brunstig gorilla, Elin leka säl på marken, Evelina fick inte använda benen till någonting på 1 timma... and so on... Vi avslutade med att alla fick skicka till minst 2 kompisar "Snälla, om polisen undar vad jag gjorde igår natt, säg att jag var med dej då. Förklarar mer senare" Man fick inte svara om någon ringde upp eller messade tillbaka. Vi fick alla möjliga svar tillbaka och folk som ringde som galningar :P Kvällen avslutades runt 2-tiden och man somna gott i sängen =)




Vad behövs mer än en kall öl, bad & en flytkorv?? :P

Jag & Du, min finaste skatt!

En lysmask på besök
Evelina blir buren till toa, benen fungerade ju inte :D Elin imiterar en säl...

Räkor fick bli nattamat och några få kräftor som fanns kvar


torsdagen (31/7) åkte vi ut med båt till Grundskär. 1a och enda gången för i sommar. Grundskär är vår favoritö, helt underbar!! Kan ni förstå varför??... Tyvärr hade jag en del saker att fixa med USM innan det drog igång nästa dag, och packa för hemfärd tidigt på fredag morgon, så de andra åkte ut tidigare med Jens båt, så tog jag RIBen ut själv med Combat lite senare. Hann med att sola en del, bada och äta korv & bröd innan vi åkte in igen vid 17:30 någonting

Bad i lagunen


Skeppshundar =)



Utsikten & "lägret"


Även på de mest konstiga ställen kan liv växa...

Båtarna i Grundskär lagun


Detta var kväll nummer 3 med Chrille och sista kvällen för sommaren på Resö (kanske blir någon helgtripp upp med senare). Vid 20-tiden skulle vi vara uppe hos Chrille på berget och grilla, kom dit vid 20:30 för hade en del kvar att packa och lite småsaker med USM som var tvunget att fixas. Snacka om utsikt de har där uppe på berget, helt overkligt...


Utsikten från "Berget"

I goda vänners lag och min nya rosa älsklingsmysdress =)
Och, ja, detta är mitt naturliga hår :)

Man måste ju leva upp till ryktet som öbo... Kristian & Manne är inte som vanliga barn... ;P

Vad är bättre än sena sommarnätter??

Grillade karré och hade gjort Andreas goda potatissallad, "min" creme fraishe sås och köpt Apetina vitlöksfeta *mmmmm* Chrilles mamma och 2 gäster satt med oss och vi hade himla kul allihopa. Senare kom även Kristian, Manne & "storasyster Westman". Gooood va vi garva även denna kväll...

Sedan kom tyvärr tillfället då det var dax att kramas hejdå med Chrille, usch va jobbigt det var!! Fick t om tårar i ögona (men ingen hann se som tur var). Har blivit så känslig på senare tid, vet inte om jag tycker om det eller inte egentligen...

Tog sällskap hem med Kristian, och som vanligt går det sällan normalt till när han är i närheten... Men hem kom vi i alla fall till slut :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men satan i helvvetet så avundsjuk jag blir!! Man ångrar ju att man inte tatt lite semester under tiden ni var där. Dock blev det massa jobb och försök att spara lite pengar. Lätt att man kastar pengar för det alldeles för goda på Resö HAHA.

Sarah Carlsson sa...

Ja, ångra på du stackars männska som var i Thailand i 1 månad bara... ;) Fast det är klart, sådana kvällar vi hade på Resö nu slår nästan allt annat faktiskt. Du får helt enkelt planera lite bättre till nästa sommar =) Sedan tycker jag att både Chrille och du tar ert pick och pack och movar till framsidan av landet när Chrille e färdigpluggad!!
Just do it!!