torsdag 28 augusti 2008

Last Night...

Tänkte bara uppdatera lite om igår kväll...
Hittade en kul funktion på mobilen så nu kan jag till och med mobilblogga :) Ascoolt tycker jag, även fast bilderna blir väldigt kassa, menmen, det får gå.

Som sagt så hade vi After Work igår och firade en del olika saker. Dels så firade vi av en tjej som haft praktik hos oss i våras eftersom vi aldrig hann med någon riktig avtackning då, sedan firade vi även att vi rekryterat ut samma tjej till en av våra uppdragsgivare vilket känns superkul av flera olika skäl som jag inte kommer gå in på här. Men jag kan säga att det har med vårt akvarium att göra, och för att "knyta ihop" det hela så fiskade vi upp Champangen som stått i vårt akvarium sedan i mars och drack symboliskt upp den. Den var riktigt god faktiskt! Inte besk alls som nästan alla andra Champanger och mousserande viner är. Vi var 6 personer och chefen var ensam man i ett annars väldigt fnittrigt gäng. Efter bubblet drog vi oss till Gothia Towers och restaurang Heaven23. Räkmackan KING SIZE väntade oss där... Eller rättare sagt, vi fick vänta i säkert 1 timma innan vi hittade någonstans att sitta för att få våra mackor, men under tiden blev det mer gott att dricka så vi klarade oss bra... När maten kom var vi 6 st mycket huungriga själar som kastade oss över de små rosa djuren...
Visst är den god King Size-mackan, men så extremt gudomlig som många beskriver den är att ta i tycker jag... eller så är det bara så att jag är väldigt bortskämd med mycket och bra skaldjur ofta...? Det är nog 6-7 gånger jag ätit den nu, och jag försöker varje gång känna efter som det är något alldeles speciellt med den, men kommer fram till varje gång att det är en vanlig god räkmacka helt enkelt bestående av bröd, ett ägg, majonäs (lite väl mycket) och ett berg med handskalade räkor.
Vi satt nästan fram till 23 och vi drack en hel del goda saker förutom att äta, jag fördelade dryckesintaget på päroncider, campange/jordgubbsvodka-drink och en Orage passion, MUMMA!!
Sedan blev det taxi hem efter en mycket lyckad och rolig kväll!!

Satte mej direkt och skulle ta tag i att lägga in kurserna på GHU´s hemsida, men det gick sådär. Var enormt trött och sidan bråkade med mej. Så jag fick in agilityn iaf men gav sedan upp. Ikväll blir det att ta tag i de resterande kurserna helt enkelt!!

Dax att jobba vidare en stund nu, va tvungen att ha en liten paus bara =)

Inga kommentarer: