söndag 24 augusti 2008

Tittat på hus x 2

Jannamen, här har det tittats på hus till höger och vänster...

Igår kväll var ju jag, Hanna & Cillen hos Nettan & Andreas på inflyttningsgrillning och tittade på deras hus och hade det allmänt trevligt. De hade verkligen hittat en kanonhus, som var riktigt fint och mysigt med bjälkar i taket, braskamin i vardagsrummet, nytt och fräscht överallt och härlig tomt. MEN alldeles för långt ut i ingenstanns för min smak. Rakt in i skogen låg det bland granar, stall, hagar och skooooog. Säkert 20 minuters promenad till närmaste busshållplats. Menmen, fint var det! De hade dukat långbord i trädgården och bjöd på potatissallad, kokt potatis, ris, 3 olika såser, olika brödsorter, brieost, olika slödricka mm och att grilla hade vi 3 skrapat ihop vad som fanns hemma... 2 kycklingfileér, 2 majskolvar & 3 "tjockkorvar". Mätta och belåtna blev vi iaf =) Vädret höll i sej näästan hela tiden, men när vi satt och åt så öppnade sej himmlen och de vräkte ner regn. Tillslut flyttade även vi mest envisa "trädgårdsfestare" in till huset. Alla vi 3 var helt slut efter dagen på tävling och en tidig morgon, så vi åkte hem redan vid 22 lika nyktra som när vi kom vid 19:30. Var en rätt lagom kväll faktiskt. Gick och la mej (eller däcka) redan 23:30!!



Denna vägen är det... (hmm, känner igen skyltarna från någonting)


Våra ihopskrapade delikatesser :D



The grillmaster!




Mmm, maaaat(vrak) :P


Det blev lite blött...



Vardagsrummet och mot hallen & köket

Idag har jag tittat på flera hus faktiskt. Vaknade vid 11:30, sovit 12 timmar alltså, helt sinnesjukt! Men faktiskt skönt. Hade lite funderingar över vart jag skulle ta en långpromenad idag, kännde inte för att gå här i Mölndal. Kollade upp hur lång tid det skulle ta till Sillvik i Torslanda med bussen, och hade väl i stort sett bestämt mej för det, när helt plöttsligt Viktor ringer heeelt oväntat. det verkade nästan som han hört mina tankar för han undra om jag hade lust med en promenad och fika någonstanns. Självklart hade jag det, var ju helt perfekt!! Så istället för Torslanda med buss, kom han och hämtade mej med bilen och så drog vi ner till Särö =) Har aldrig vart där faktiskt men hört att det ska vara fint att gå längs havet där, och det var det! Själva promenaden tog kanske runt 40 minuter och gick längs havet på små stigar och i bergen, precis så som jag älskar =) Sedan så satte vi oss på Blomstermåla och tog en thé och kaffe och tjötade massor. Vi har bestämt oss för att vi ska bli bättre på att ses här i GBG när vi ändå bor båda 2 här, varför ska man bara ses några dagar under sommaren när man är på Resö liksom?? Så nu ska det bli skärpning på det och träffas oftare!!!

Men hus då, jag hade ju tittat på hus och allt jag tjatar om är en promenad? Ja, för den som varit på Särö och Blomstermåla vet vad jag pratar om, heeelt ofattbara hus eller mindre palats ligger nämligen där. En dag ska jag oxå ha ett sånt hus någonstanns vid havet och gärna med egen tennis bana, och självklart agilityplan... (man kan ju få drömma iaf?) Vi stannade även förbi min pappas kusin Mattis och sa hej och tittade på hans hus, som jämfört med de flesta andra där hus omkring såg ut som en lekstuga :P Men jättefint var det och supersnyggt inuti. Han har och håller på att renovera ALLT och helt själv, är fruktansvärt duktig och händig.

Nu så ska jag snart in till stan på en fika, ska nog dra med mej Combat faktiskt med. Vi ska sitta på uteservering ändå för det är så himla gott väder, och då kan han få följa med och träna på att bara ligga och vara passiv... (är fler än jag som behöver träna på det, haha) troligtvis blir det Capuccino eller S.o.H.o vid Kungsport =)


Ha de gott och njut av husen nedan och dröm er bort för ett slag ;)



Thé och utsikt från Blomstermåla



Jo men varför inte liksom??


Lite udda och coolt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Särö är otroligt. Finns ju enormt många stora, fantastiska hus med oslagbart läge vid havet, mumma!

Sarah Carlsson sa...

Anonym; Ja, verkligen =) Vore kul å veta vem du är med förresten?

Anonym sa...

Du vet inte vem jag är och jag vet inte vem du är heller egentligen. Bara googlade på Särö och då kom jag till din blogg. Så jag gav din blogg en liten engångs visit

Sarah Carlsson sa...

haha, ok. Trevligt att du kikade in och lämnade ett avtryck =)