torsdag 14 augusti 2008

Bergerlägret 2008


YES !!! Det blir av, Bergerlägret 2008!! Har gått i valet och kvalet länge, har velat väääldigt mycket, men har vart lite olika saker som gjort att jag tvekat. Bland annat pengarna, 1800:- är rätt mycket och har inte det att lägga på ett bräde såhär just nu, men som tur är har man föräldrar som man kan snylta på tills man skrapat ihop egna pengar och kan betala tillbaka =) En annan sak som gjorde att jag tvekade var att det kommer gå en A2a samma helg (agilityinstruktörsutbildning steg 2) i Lund, som jag väldigt gärna vill gå. A2or växer inte på träd nämligen tyvärr. Men efter ett snack med Klok-Hanna om vad jag skulle välja så blev det genast lättare, hon kom nämligen på att jag inte har Allmänlydnadsutbildningen som man måste ha innan man går A2an. Lite surt, men bra på det sättet att lägret då blir en självklarhet istället :D Nu blir det att leta Allmänlydnadsutbildningar så jag kan gå A2an om den dyker upp igen i vår eller så.

Åååå, jag e så glad att det blir av nu! Längtar som en tok! Nedräkningen har börjat, exakt 50 dagar kvar... Tänk en hel helg med massor av sköna Bergerägare och busiga ulltottar. Bland det roligaste är att man förhoppningsvis kommer att få träffa många av dem som man läser om i bloggar och har lite mailkontakt med och så, men som man aldrig träffat på riktigt än. Håller verkligen tummar och tår för att Fanny med Zac kommer att komma, Zac och Combats är dubbelgångare. De är så lika på bild så det är läskigt... Titta själva; http://www.zic-zac.se/ (högerklicka och öppna i nytt fönster)

En annan höjdpunkt är att jag kommer att åka dit tillsammans med Maria, Märta & Pussel, ni vet dem som jag hyllat här innan i bloggen =)

Självklart är det ju också för träningen som jag åker, ska bli kul med lite nya instruktörer och synsätt. Även fast jag verkligen älskar Annika Aller och Jenny Damm som jag "normalt" tränar för, så är det aldrig fel att testa annat. Man plockar det bästa av alla precis som man själv vill ju =) Lydnad har jag aldrig riktigt tränat sådär "på riktigt", så det ska även det bli superskoj att få köra en hel dag. Jag tänker ju satsa på att även tävla i det framöver (de tävlingar jag ställt upp i redan räknas inte riktigt tycker jag :P )


Hade kunnat skriva hur länge som helst om hur glad jag är mm, men det får räcka med detta just nu, jobbar ju ;P


Nä, måste säga det några gånger till... Jag är glad, glad, glad, glad, glad, glaaaaad :D

Ska du med dit?? Kommentera gärna isf, så ses vi om 50 dagar!! =)




Vi ska diiiit, min prins och jag!!

Inga kommentarer: