tisdag 24 juni 2008

Filmer, träning m. Combat



Har blivit en del hundträning igår & idag, har gjort några filmer med agilityträning och klickerträning hemma i köket.





Igår måndag den 23/6 var 4 från våran styrelse ( i GHU) med på GMBKs styrelsemöte, vi presenterade oss för dem och de för oss, jag och deras ordförande, Ulrika Paulin, skrev på kontrakten för USM och så tog vi upp att vi vill starta någon form av samarbete med dem gällande Lydnad & Bruks, vilket vi i GHU har näst intill noll kunskap om. Förslaget togs emot mycket positivt och de skulle spåna på lite ideér, ser mycket fram emot detta. Vill verkligen sätta mej in i de 2 grenarna mer och satsa lite mer själv på det med, speciellt lydnaden.




Efter mötet blev det agilityträning, vi var ett helt gäng; Agneta med Russin & Ronja, Camilla med Glittra & Pepsi, Linn med Ella, Hanna med Janis, Emma N med Lisa och jag med Combat. Hanna spånade fram en väldigt improviserad bana som blev kul, den bestod både av tajta svängar och långa rakor (min fasa) Tja, ni får se och dömma själva utifrån filmen =) Själv är jag rätt nöjd =) Efter träningspasset gick vi en runda och sedan blev de äpplepaj & marsansås som jag hade bakat, i klubbstugan. Kändes som den gamla goda tiden i stallet när man satt och åt massa onyttigheter och snacka skit =D Ämnen som berördes var; sexpartyn, giriga männskor, USM, SM, senilitet (agneta glömde en av sina hundar i bilen när vi skulle gå promenad... :P), hästar och mycket mer... Tack gänget för en härlig kväll!! (vi kunde iofs klarat oss utan vinden)








Idag, tisdag den 24/6 åkte jag och Emma N upp för att finnas på plats när Maggie & Madde hade hand om Sommarträningen, om de skulle behöva extra stöd. Men tjejerna klarade det galant! Jag och Emma byggde upp en kombination som vi tränat på för Annika Aller.



Se min mycket fina skiss för förklaring :P Gick rätt bra, men han hade svårt att gå in i tunneln efter att ha tagit hindret åt vänster, och sprang gång på gång upp på A-hindret. Fick blocka vägen ordentligt för att han inte skulle se A-et. Tyvärr blev det inget filmat från idag. Min favorit (har hört att man inte får ha sådana, men de struntar jag i :P ), Pussel, var uppe på träningen idag med. Såg bara lite i ögonvrån, men såg himla bra ut =) Keep going!


Väl hemma fick jag syn på min Target stick som jag köpte i december på Älvsjömässan och fick ett sug att börja träna in den, tänkt och gjort! På filmen är det 1a gången han ser en target stick, snacka om snabbtänkt!




För dej som int evet vad det är för någonting så kan man beskriva det som en förlängning av armen, se även här för mer förklaring: http://www.lapphund.se/lhv0214.htm






Sedan blev det lite snabba lägganden, lite "sitt" (som han fått black out på), "stå" och inlärning av "tass". "Tass" har jag bara testat någon enstaka gång innan... På filmen ser ni även favoriten att prova så fort han inte riktigt vet vad jag vill; BACKA :P





Fyyy, Movie Maker är riktigt farlig... Nu är klockan 02:30!! Soova NU!!


Måste bara säga GRATTIS till Hanna & Zessi som ikväll vunnit hoppklass III i Varberg! 1a av 58 hundar!!

Inga kommentarer: