måndag 12 mars 2012

12/2 - Back to reallity

Fy vilken jobbig dag jag hade igår - totaldeppad, halvapatisk och tom efter hemkomsten från resan, ville bara tillbaka till varje pris nästan kändes det som. Är det fler än jag som brukar känna och bli sådan efter en resa när man kommer hem till vardagen?
Tror mycket handlar om att man lever och umgås med massor av roliga och trevliga människor konstant väldigt intensivt, och sedan kommer hem till en tom och ensam lägenhet (självklart var ju Combat hemma och jag var superglad att se honom, men det är ju inte samma sak ändå som att ha en människa att prata med i ett sådant läge), det blir sådana kontraster liksom, plus att jag fullkomligt älskar skidlivet och allt som hör därtill. Väldigt skönt att ha Hemsedalsresan att räkna ner till och se fram emot i alla fall =)

Sov länge gjorde jag, gick långpromenad - dock inte vid havet men runt 2 sjöar i alla fall, jobbade lite, packade upp, la in alla resebilder på datorn och städade, kunde dock inte förmå mig att dra till gymmet och orkade inte reseblogga - får se om det hinns idag efter tvättandet och promenad med Hanna =)

Idag är jag back on track i alla fall med humöret, och efter promenaden igår kändes det lite bättre också - ett stopp vid Sisjön muntrade upp en hel del då Combat roade sig med att plocka upp pinnar från vattnet och balansera på isflak :p Några både frivilliga och ofrivilliga dopp blev det allt - och lite "skrämma livet ur matte" när han traskade ut på isen helt oberörd om att våren kommit och börjat smälta istäcket :p



En berger kan alltid roa sig själv och struntar blanka sjutton i matte som vill vara med och leka :p


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: