måndag 19 mars 2012

19/3 - LkII-apporten tar sig


För att vara en hund som faktiskt avskyr apporten och tycker att den är dödstråkig, så ser det väl ändå ut som att han tycker den är ganska så kul?? ...det börjar ta sig sa pyrenéesen ;p



Hellre att han tjvuvar lite än att han springer fram och förbi utan att visa något intresse, som han gjort innan =)
På träningen för Andreas sist kom han på den briljanta idén att gömma apporten bakom en låda - han höll i Combat medan jag gick ut med apporten och hetsade honom med den, gömde den bakom lådan, gick tillbaka och skickade honom - PANG sa det och tjoff in med apporten i full rulle. ...kunde han inte ha knäckt den idén lite tidigare? ;) Fast nu är det iofs nog inte så lätt som det låter, utan allt som jag tränat och joxat med innan har ju absolut hjälpt till på vägen, det var lixom bara det här sista som behövdes tror jag.

Nu kör vi vidare på att gömma och ömsom kasta vanligt, och hela tiden ha fokus på att ha kul, tjuvstarterna är jag inte så orolig över, de kommer jag kunna få bort ganska lätt tror jag allt, när han är 110% på alla hämt - vill ju inte att han ska börja tycka att det är för jobbigt igen och börja skita i den. ...Tugget i slutet? Det skiiiter jag i! ;)

Försöker uppdatera min iPhone till iOS 5.1 men det går åt skogen =( Måste ha den uppdateringen för att kunna lägga in iMovie, en filmredigeringsapp som man kan köra direkt i mobilen och sedan lägga upp filmen på nätet - snabbt & smidigt. Min tanke var att göra det med agilityfilmerna från igår, men just nu ser det mörkt ut som sagt - HATA iTunes & alla uppdateringar av programvaror stup i kvarten!! Får se om jag får det att funka inom kort, annars får jag lägga upp filmerna som de är var för sig helt enkelt.


**CREA DIEM** //Sarah

Inga kommentarer: