lördag 17 mars 2012

17/3 - Lost wallet ;(

Startade dagen med Bodycombat 10:00 i Majorna - då kan man hålla humöret på topp trots att man upptäckt att ens plånbok med alla betal- kredit- och bensinkort samt körkort är borta... Den blev troligen kvar på en sportbutik i torsdags kväll när jag hade bråttom och snabbt skulle in och köpa ett par Lundhagsbyxor åt en kompis, tyvärr fanns inte storleken och plånboken blev troligen kvar vid byxstället när jag skyndade iväg hemåt innan lydnadskursen skulle börja... Upptäckte detta sent igår så efter träningen blev det att först kolla om de fått in min plånbok, vilket de givetvis inte fått, och sedan sätta igång med att spärra alla kort och körkort, samt ringa polisen och anmäla den borta - yeeeeei! Sitter i en rätt så låst sits nu till alla nya kort kommer kan man säga, kan inte ens köra min bil eftersom det självklart hände precis när jag behövde tanka - och bilen måste tankas med bensin - eller betalkort från företaget så att det blir rätt med mätarställning samt milrapporter - blöööö!
Jaja, det är väl ett ganska så värdsligt problem egentligen, men ändock meckigt! 

Smile n'd be happy :p

Efter träningen blev det promenad runt Sisjön med Elin & borderbrudarna, och en kompis till henne med en liiten, liiten chihuahua-valp :p Combat höll på att käka upp den först, men det gick finfint sedan när den förstod att hålla sig ifrån Mr Grumpsy - learning by error ;) Den lilla traskade på bra och kan nog bli en tuff och rolig liten krabat =)



Nu ska jag ut en till runda med C, och samtidigt passa på att borsta av massor av päls och sedan iväg till Nina på lite fest, blir väldigt lugnt dock - utan pengar kommer man inte så långt ;)


**CREA DIEM** //Sarah




2 kommentarer:

Jonna o Poppe :) sa...

Nu har jag oxå läst igen mig lite och det jag kommer ihåg från "förr" var att ni hela tiden hade så mycket kul saker för er och det verkar inte ha ändrats. :) Vad härligt att kunna ha en hund som är så smidig att ta med överallt! Jag håller tummarna att min lille Poppe kan bli nått liknande när han mognat ordentligt men för tillfället tycker jag mest han springer runt mufflar på allt och alla. Spökåldern kallas det visst.. ;)

Sandra sa...

Verkligen ledsen för mitt sena svar. Livet här är lite kaotiskt just nu så bloggen har blivit bortprioriterad i veckan.

Fika på stan med hundarna låter som en underbar idé! Och någonting jag kan behöva just nu.

Kul att du är lydnadsinstruktör ute på GMBK! Jag hade velat gå den kursen men eftersom att jag inte har bil fungerar det helt enkelt inte. Så vi fick skippa det. Vi får väl boka en privatlektion framöver!;)