söndag 25 mars 2012

25/3 - Särö, TUR & uteoskuld

Najsig dag, rakt igenom! Solen som utlovades igår kom i alla fall fram idag - vi har näst intill haft sommar i GBG =)

Startade dagen med en tur till Särö för promenad och fika med Nina & Fong, och så lilla Milton såklart - Combats nya stalker ;) Combat gillar inte stalkers ...stackars Milton :p
Vi satt i strålande sol vid havet och njöt i nära 1 timma, sedan var jag tvungen att motvilligt dra mig hemåt. 14:10 körde jag från Särö, 15:00 var jag inne vid entrén på Svenska Mässan och hade då hunnit vara hemma emellan för att lämna Combat och byta om - grymt jobbat måste jag säga! =)





Hahahaa - wtf is that??!






Emma & jag tog oss runt TUR-mässan på en dryg timma, blev väldigt besviken på den faktiskt. Har hört så himla mycket bra om den mässan, men tyckte den var väldigt lam - de borde skaffa en monterkreatör och tvinga på alla som ställer ut, det hade hottat upp lite i alla fall. Fick pratat med en trevlig norrman som svarade på alla mina frågor om vandringen och gav mig broschyrer och kartor som han märkte med de områden han rekommenderade efter våra önskningar - gå längs fjord, kunna gå med hund, inte allt för långt upp i Norge, kunna ta sig dit med bil eller tåg - det lutar att bli runt Hardanger-området och att ta bil, det får bli ett uppstartsplaneringsmöte rätt så snart =) 
Tog även lite broschyrer om segling i Kroatien och från Appollo resebyrå om bl a Grekland då vi är ett gäng som även planerar en utomlandsvecka i juli. Planen från början var just segling i Kroatien, men vi får se vad det blir nu beroende på lite olika saker - segling hade varit en dröm som går i uppfyllelse, men är nöjd att bara komma iväg någonstans med kul sällskap, sol och hav =)



Efter mässan tog vi ute-serverings-oskulden på stan för 2012 - lättare käk och en delad chokladmuffins på Cappucciono. Fick även ett lyckobesked om att Emma hakar på Hemsedalsresan över finalhelgen! Happy me!! =)


All of the najs, så att säga =)
...det enda o-najsa idag var att jag av lathet hoppade gymmet ikväll, inte nöjd med det beslutet. Tog iaf en 8 km powerwalk med Combat, alltid nåt... Målet denna veckan var 6 dagars träning, resultatet blev 4 uppdelat på 3 Bodycombatpass och 1 styrke/konditionspass i gymmet ...hmmm, halvnöjd.



**CREA DIEM** //Sarah

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag måste erkänna att jag blir riktigt avis på allt kul du gör, alla resor och utflykter!
Vilket liv du lever! :)

Sandra sa...

Tack vad gullig du är!

Ja, det är så. Jag vill så himla gärna ta körkortet men allting blev lagt på is pga att jag var tvungen att ta den här lägenheten. Det är alldeles för dyrt för mig att bo här och jag lyckas inte hitta något annat. Så vet du någon som hyr ut sin lägenhet - let me know! ;) Så fort min hyra blir billigare skall pengarna läggas på körkort!