fredag 2 mars 2012

1/3 - Magrutfokus

Göööött, hann med gymmet idag också =) Hade egentligen inte tänkt träna alls denna veckan, eller trodde inte att jag skulle hinna helt enkelt, men nu ser det ut som jag ändå kan få ihop hela 4 dagar med lite tidsprioritering - happy meee =)
Körde direkt till gymmet när jag kom från Sthlm, efter 5 timmar i bil plus träningsvärken från gårdagens tuffa BC-pass var det otroligt skönt att få röra på sig och mjuka upp stela muckler. Körde ett lite annorlunda upplägg idag med bara kondition och mage - 11 min crosstrainer, 10 min mage, 11 min cross, 10 min mage, 11 min cross & 10 min mage, inga pauser, blev ett riktigt bra pass =) Brukar annars köra både mage, armar & ben, men idag blev det magfokus helt enkelt. Benen och armarna är jag rätt så nöjd med faktiskt, magen också iofs men bättre kan den bli - rutorna ska fram liiiite till :p

Kommer troligen köra en Fitnessfightmånad i maj, med lite egen infasning i april (var med i Fitnessfighten i september 2011) för att shapa till lite extra inför beach 2012 och för att få lite styr på maten igen. Dock äter jag betydligt bättre nu efter FF i september, än vad jag gjorde innan - har dragit ner på bröd (framför allt) och socker, är noga med frukost (nästan alltid havregrynsgröt och 1 ägg, eller lättyoghurt, osötad müsli och 1 ägg) och försöker så gott jag kan komma ihåg mellanmål (har alltid kvarg och bananer både hemma och på jobbet) - ni som följt bloggen vet ju att det är matrutinerna som är min värsta "matbov", och det är alltså först och främst rutinerna/regelbundenheten jag menar när jag säger "äta bättre", se till att hinna äta helt enkelt, INTE prioritera bort det och ta något snabbt i farten eller strunta i det helt =) 



Liite till ska de allt skrämmas fram :p



Pain in the ass-stretch!
Har i snart 2 månader haft världens sträckning från ett muskelfäste från rumpan
ner hela vägen i lårets baksida till knät - snart dax att gå till sjukgymnast tror jag faktiskt
om det inte försvinner snart...

Sthlm var riktigt bra för övrigt, spännande saker är på G =)
Imån är det full-rulle-dag igen, lördag likaså fram till att flyget går vid 17 mot Val d'Isére! =)

3 kommentarer:

Jenny H. sa...

Hej Sarah! Jag fick en utmaning av en kompis att köra fitnessfighten i april med henne. Låter ju väldigt spännande - men jag har en USA-resa i slutet på månaden (från 24:e april) och det ställer ju givetvis till problem. :D
Det kommer förstås alltid hinder - svårt att hitta en månad när det är helt problemfritt.
Tycker du jag ska anta utmaningen trots resan? Du som har erfarenhet. :)

Sandra sa...

Jag är så vansinnigt imponerad av dig. Jag har hamnat i den onda cirkeln - går upp i vikt av medicinen - vill inte visa mig på gymmet för att jag mår skit över hur jag ser ut - sitter hemma och mår dåligt. Dags att ta tag i sig själv och dra sig till gymmet oftare än en dag i veckan..

Sandra sa...

Haha, va? Jag som har sådan ångest över att vi fortfarande inte direkt har kommit någonstans. Fast jag är nog sådan som person. Konstant prestationsångest;P Träna med dig? Haha, då hade jag nog fått skämmas ihjäl. Kanske om ett halvår när jag kommit igång och gått ner typ..massor. Haha. Nej, men det vore kul. Du kan ju få privatträna mig. Jag kan ingenting om sådant. Jag har kanske använt max hälften av maskinerna på gymmet. Resten vet jag knappt hur dom fungerar;)

Ja, jag var faktiskt på två bodycombat pass på mitt förra gym och tyckte att det var förvånansvärt roligt. Jag har alltid haft svårt med grupp passen tidigare då jag jämför mig själv med alla andra osv. Men det är bara att jobba med sig själv. Mitt liv, eller hur/vem jag är, har förändrats så mycket efter viktuppgången och jag tycker inte om hur jag begränsar mig själv. Men det har bara blivit så. Men jag hoppas på att jag skall få till en vändning! Jag blir mer motiverad nu på våren när jag kan ut och springa med hundarna!